יש מתמודד לראשות העיר נתיבות טל שלמה אדרי מועמד לראשות העיר נתיבות !

עו־־ד טל אדרי, צעיר איכפתי שהפעילות הציבורית בוערת בעצמותיו.


בשנים האחרונות היה פעיל במסגרות פוליטיות בבחירות המונציפליות. במהלך השנים צבר ניסיון בתפקידו כעורך דין ונחשף למצוקות של תושבים. הוא מוכשר. מכבד וקשוב לכל אחד. הוא מביא רוח חדשה ורעננה למערכת הפוליטית, לא השיטה שאליה הרגילו אותנו עשרות שנים. לפיה יש שני סוגי תושבים, עמך והמקורבים שנהנים מעטיני השלטון. טל נחוש לפעול שכל תושבי העיר יהיו שווים בפני הרשות המקומית, ובעיקר שיפור השירות לתושב. יתרון ברור יש לכוחות חדשים על פני וותיקים שאיבדו כל מוטיבציה ומרץ לפעול למען תושבי העיר ועדיין תקועים בשנות התשעים. מבחינה זו טל אדרי יכול להיות בשורה מעודדת וברכה רבה לתושבים ולקידום העיר למציאות המשתנה. בראיון עם עו״ד טל אדרי ביקשנו לשמוע מעט על תוכניותיות לקראת הבחירות לראשות העיר נתיבות.

שאלה : מה הוביל אותך להחלטה להתמודד לראשות העיר !

תשובה : אין זה מתקבל על הדעת שבחלוף 34 שנים (7 קדנציות!!!) לא צמחה הנהגה מקומית צעירה שתצעיד את העיר בשנים הבאות. אל מול האתגרים שעומדים בפתח. יש חומר אנושי מקומי איכותי שמשווע לקחת חלק משמעותי בעשייה הציבורית. אבל הוא נחסם כשמדובר במשרות בכירים ונדחק הצידה למשרות "רכז״ או שנפלט מחוץ לעיר. אם זה לא קרה במשמרת של ראש העיר הנוכחי, זה לא יקרה בקדנציה נוספת שלו !

שאלה : בהנחה שראש העיר יציע לך להצטרף אליו לעשייה בתפקיד בכיר, האם תסיר את המועמדות!

תשובה : אסרב להצעה שכזו. בסיעתה דשמיא ההחלטה להתמודד לראשות העיר היא שרירה. חשוב לי להבהיר ! כעורך דין עצמאי מזה 11 שנה. אין וגם לא הייתה לי כוונה לקבל ג'וב בעירייה לשם המעמד ו/או השכר אלא לקחת חלק מהותי בהנהגה ובהמשך לקחת את המושכות לידיים. כבן המקום, שאוהב את העיר ואת האנשים. אני רואה בתפקיד שליחות ציבורית ראשונה במעלה. זו המטרה אליה אני מכוון !

שאלה : מה תשיב למי שיטען: אתה מאוכזב על שלא קיבלת תפקיד בעירייה, ולכן אתה רץ לראשות!

תשובה : בסופו של דבר. מדובר באותם בעלי אינטרסים אישיים צרים שיחפשו או ימציאו פגמים וחסרונות בכל מועמד אחר. הם ישלפו אלף ואחד תירוצים להצדיק את הקיום שלהם כדי להמשיך ב״חניגה״ ולדחות את הקץ. ניגשתי למכרזים עם עוד צעירים מוכשרים. ועמדתי בתנאי הסף אלא שלא קיבלו אף מועמד מתושבי העיר. כנראה שיש מי שחודד לקשם את צעירי המקום… שיהיה ברור, אני נחוש לקחת חלק בהנהגה ולהתמודד על ראשות העיר למען התושבים.

שאלה : מה תשיב למי שיטען: אין לך ניסיון בניהול עובדים ותקציב בסדר גודל של עירייה!
תשובה : כדי לנהל מערך עובדים ותקציב בסדר גודל של עירייה. צריך מנכ״ל מוכשר ובעל ניסיון בתחום. יש להבין. כי מנהיג ובעצם נבחר ציבור אינו עובד ציבור, ולפיכך אין הכרח יהיה בעל ניסיון בניהול חברה. יש בנמצא דוגמאות רבות לראשי רשויות מעולים שלא היה להם ניסיון קודם בניהול מערך עובדים גדול והצליחו בתפקידם.

שאלה : אלו תכונות לדעתך חשוב שיהיו במנהיג נבחר ציבור ?

תשובה : מצופה שיהא אדם ערכי, אידיאליסט ופחות עסקן, שיהיה משכיל דעתן, שיהיה נעים הליכות ויהיה רגיש וקשוב לרחשי הציבור, אבל ידע לעמוד בלחצים ולקבל החלטות ולהכריע.

שאלה : למה החלטת להתמודד ברשימה עצמית ולא באמצעות ״סיעת אם״!

תשובה : בנסיבות הקיימות ובהתאם לאופייה של המפה הפוליטית בעיר, רצוי להתמודד ברשימה עצמאית בלתי תלויה. בשונה מהבחירות לכנסת. הבחירות למועצת העיר הן לא ימין נגד שמאל או ״ליכוד״ נגד ״יש עתיד״, ממילא רוב מכריע בעיר מזוהה עם הצד הימני ואני נכלל בתוך הרוב.

בהזדמנות זו אני רוצה לפנות לתושבי נתיבות ־ חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים ולהדגיש שהבחירה היא בין הנהגה וותיקה לבין הנהגה חדשה, בין מועמד צעיר לבין ראש עיר שמכהן בתפקיד 34 שנים!! ישנה חשיבות רבה לכך שהרשימה תהיה עצמאית ומגוונת בתושבים איכותיים – ״נתיבות של כולם״, כפי שקיים בלא מעט ישובים בארץ ודי מצליח.

שאלה : ועדיין יש שטוען: ראש העיר מתפקד, למה צריך להחליף ?

תשובה : אמנם מתפקד אבל לא כבעבר, אפשר להבין שהגיל עושה את שלו, יש שחיקה בתפקיד ו׳עייפות החומר״ והדבר בא לידי ביטוי באופן מובהק בקדנציה חולפת עם נטישת הלשכה בבניין העירייה והיותו ספון במתחם המוקד העירוני וללא קבלת קהל אלא באופן סלקטיבי השמור למקורבים. חלק אינטגרלי מהתפקיד הוא לבוא בקהל במצבים מיוחדים כמו תקופת ״הקורונה״ או במהלך מבצעים בעזה. למעשה הריכוזיות שלו היא זו שמשתקת את כל המערכת המוניציפלית.

שאלה : בכל זאת, בשנים האחרונות, רואים שכונות חדשות ופיתוח

תשובה : זו הסתכלות שטחית. אני לא מתרשם מהמגדלים ומהמבנים. אציין, כי העירייה תוקצבה כ־4.5 מיליארד שי״ח עבור פיתוח התשתיות בשכונות. חלף הזמן… והנה צירים מרכזיים בעיר ובשכונות החדשות עדיין פקוקים. זניחת השוק הישן ומתן אפשרות להפעיל 4 מתחמי קניות באותו הרחוב במקום לפזר אותם במקודים שונים ברחבי העיר, יצרה בעיה אקוטית בתנועת כלי רכב ובחנייה. מי משלם את המחיר? התושבים! במקום לתחזק ולשפץ את השכונות הותיקות, הנציחו והעצימו את ההזנחה. רק לאחרונה מישהו ״נזכר״ לערוך שיפוץ בשכונת משה״ב ב׳ או לקרצף כבישים. בהשפעת הבחירות שבפתח…

שאלה : במה יתמקד הקמפיין שלך, ומה המסר שלך לתושבים ?

תשובה : בעיקרון, הקמפיין יהיה חיובי ויתמקד כמצע שמפרט מטרות חשובות שהצבנו כיעד להשגה בעדיפות ראשונה, תוך פרק זמן יחסית קצר. אין לי כוונה לפזר הבטחות לתושבים ולומר שביום אחד או בשנה אחת נתקן את כל הכשלים והליקויים. בע״ה נתחיל במנהל תקין ובשינוי השיטה דהיינו -נטרול הריכוזיות, האצלת סמכויות, שיבוץ אנשים מתאימים בעמדות מפתח בעדיפות לתושבי העיר וקביעת סדרי עבודה והטמעת נהלים והנחיות. שיהיה ברור! יש לי כבוד והערכה כלפי ראש העיר, ולכן הקמפיין לא יהיה מכפיש. הנושא שעומד על הפרק הוא ־ העיר והתושבים בלבד!

שאלה : אתה יכול לפרט על אלו כשלים אתה מדבר ?

תשובה : בוודאי! אני יכול לפרט רשימה ארוכה … ציינתי קודם היעדר הטמעת נהלי עבודה שזה היסוד לכל מינהל תקין ככל רשות מקומית, והדברים מקבלים ביטוי בדו״ח מבקרת העירייה שפורסם לאחרונה. לפי הדו״ח: אין ולא הייתה משנה סדורה של נהלי עבודה באגפים ובמחלקות בעירייה. לדעתי, זו הבעיה המרכזית ובדגש על היעדר מענה ושירות לתושב באופן מספק. אם תשאל אותי: מה מקור הבעיה? אשיב ־ ראש עיר ריכוזי שכל דבר ועניין חייב לעבור דרכו !

שאלה : אז מה האלטרנטיבה שאתה מציע לתושבי השכונות החדשות ?

תשובה : לפני ש״הסכם הגג״ יצא לדרך, התקיים מפגש פתוח של מנהלת הפרויקט עם תושבי העיר. כתושב אכפתי, הגעתי למפגש והצעתי לאמץ את המודל שקיים באשדוד, דהיינו ־ לחלק את השכונות בעיר לרובעים.

ספציפית לגבי הרובעים שבהן יוקמו השכונות החדשות, הצעתי: לסלול כבישים מרכזיים כרוחב של שלושה נתיבים בכל צד, למקם בלב הרובע את המבנים הציבוריים־מוסדות חיניך, בתי כנסת, מתנ״ס, מקווה טהרה, מרכז קניות , למקם במעגל השני של הרובע בנייה של צמודי קרקע, ובמעטפת את הבנייה הרוויה. לדעתי, אם המודל שהצעתי היה מיושם, אזי המצב בשטח היה שונה מכפי שהוא. וזו החמצה גדולה! כעת, אני מציע לתגבר את קצב הבנייה של התשתיות והמבנים הציבוריים ושבכל רובע תהיה מנהלת ונציגות שתרכז את פניות הציבור לגורם בעירייה שינתב אותן לטובת מענה ומתן טיפול במחלקה הרלוונטית. על־מנת למנוע מפגעים, לכלוך ונזקים, יש להגביר את הפיקוח על קבלנים באתרי בנייה ולחייב אותם לעמוד בסטנדרט גבוה כמו במרכז הארץ. במשמרת שלי לא תהיה מציאות לפיה משאית תוביל חומרים לאתר בנייה בשעות הבוקר, שעה שדיירי השכונות יוצאים לפיזור הילדים במוסדות חינוך ולמקום עבודתם. בע״ה במשמרת שלי, לא אזרוק את האחריות על חברת החשמל או על חברת ׳מקורות׳ אלא אקח אחריות ואפעל לטובת התושבים כדי שאותם גורמים יתנו מענה ופתרון לבעיות.

שאלה : כולם מדברים על החינוך, מה אתה מציע בנושא ?

תשובה : כאחד שלמד במערכת החינוך המקומית ועבד בהוראה במערכת החינוך הפורמלית והבלתי
פורמלית, אני יכול לומר, שהבעיה במערכת החינוך המקומית היא לא כהקצאת משבאים אלא איך להשקיע נכון. אתחיל במינוי מנהל מחלקת החינוך ומנהלי בתי הספר־תושבי העיר, אנשי חינוך המחזיקים ברישיון הוראה ובתארים אקדמיים. מנהל המחלקה ינהל את תקציב המחלקה, יעבוד עפ״י תכנית העבודה סדורה מול הצוותים החינוכיים כולל הצבת יעדים ומדדים להישגיות, ויידרש לתת דין וחשבון. לצד לימודי ליבה, תהיה השמת דגש על ערכים וכבוד למורים. אני רוצה שנעבור משיח שמתמקד באחוז בוגרים הזכאים ל״בגרות מלאה״ לכזה שמתמקד באחוז הזכאים ל״ בגרות איכותית״. כאחד שמבין בדידקטיקה, לא פחות חשובה גם הסביבה לימודית.

שאלה : יש נקודת אור חיובית במועצה?

תשובה : נקודת אור היא כנרת אגור. סוף־סוף יש במועצת העיר אישה איכותית ומוכשרת שבאה מוכנה לעבוד ולשרת את הציבור. הגם שהיא נחשבת לחברת קואליציה, התייחסותה עניינית ולא פעם גורמת לראש העיר חוסר נוחות ולהרבה כאבי ראש כמי שרגיל ״לשקט תעשייתי״. חשוב שבקדנציה הבאה יהיו במועצת העיר הרבה ״אגורים״ ככנרת.

שאלה : אז איך אתה מתכוון לנצח בבחירות?

תשובה : ראשית, אמונה בצדקת הדרך ובהרבה נחישות. קל זה לא יהיה אבל במציאות העכשוויות אני מאמין שבע״ה יש לי סיכויים טובים שאנצח. אני שולח מכאן מסר מרגיע לכל אותם ״מקורבי ראש העיר״ שדואגים למצבי הפיננסי ואומר להם: אל דאגה! אין לי כוונה ״לשפוך״ כסף במסגרת הקמפיין אלא לנהל תקציב סביר באופן אחראי.

שאלה : דמות מעוררת השראה עבורך?

תשובה : יש מספר דמויות, ומעל כולם אמא שלי היקרה לי מכל. לצד היותה אשת בית מופלאה, אמא עבדה כמשך שנים רבות בחינוך המיוחד והצליחה לעשות דברים מדהימים עם אותם ילדים ונוער ״מיוחדים״. סבא שלי רבי מכלוף לוי זצ״ל הוא דמות שהשפיעה עלי ברמה של הערצה, אחרת לא הייתי אותו אדם מאמין ושורשי כפי שאני היום. כשסבא התחיל להכין אותי לקריאת הפטרות, גיליתי אדם מיוחד מה שנקרא יהודי אמיתי. סבא היה יושב איתי על המדרגות בחצר הבית ומשנן איתי פסוקים בסבלנות אין קץ. חקוקה לי בזיכרון התמונה שאני מלווה אותו מבית הכנסת חזרה הבייתה ואנשים מכל עבר היו חוצים את הכביש כדי לקבל את ברכתו ולנשק את כף ידו ביראה של כבוד. הירושה הכי טובה שסבא הותיר לי באופן אישי היא ידיעה בע״פ של סידור תפילה, פרשות שלמות בתורה, וכמובן הלחנים של התפילות בחגים.

שאלה : ולסיום?

תשובה: אאחל לעצמי ליישם את המטרות שהצבתי ולא לאכזב את ציבור הבוחרים.

קרדיט : עיתון עליתון נתיבות.

רוצים לעלות כתבה ? רוצים לדווח ? טעינו ? לחצו כאן.

תגובות

הערות מושבתות.