תושבי נתיבות הורו לחזור לשגרה חלקית למרות המצב המחריד ביישובי עוטף עזה

למרות שהערים נתיבות ואופקים, לא נמצאות בהגדרה של יישובי עוטף עזה,למרות שהרבה עסקים ביישובי ערי הדרום סגורים, כעת ניתן לראות בתי עסק באופקים ונתיבות אשר מנסים לחזור לשגרת החיים. בנתיבות עסקים פשוט מתים, בעלי עסקים משלמים מיסי ארנונה ושכירות, כאשר הם צריכים גם לשמור על הילדים המפוחדים המצב פשוט בלתי אפשרי. לפרטים בכתבה שלפניכם.

המון  עסקים ובעלי מקצוע בנתיבות עדיין סגורים ביישובי עוטף עזה ובערי הדרום, אך במרכזים המסחריים בעיר נתיבות ובעיר אופקים, כבר מתחילים לראות עסקים שמנסים לחזור לשגרה בתקווה שיגיעו אליהם לקוחות. בנתיבות בעלי העסקים השונים, מתלוננים שהעסקים מתים והם במצב זה, משלמים מסי ארנונה ודמי שכירות. בעד שבאופקים היו 50 נרצחים וחללים, בעיר נתיבות, קשה לישון בלילה עם קולות נפץ אחת לכמה דקות טילים ויירוטים. עוד עובדה שקשה לרבים לעכל היא שתושבי שתי הערים נאלצו להתפנות לבתי מלון ובתי הארחה על חשבונם, נאלצו לחזור לעריהם על מנת לפנות אותם לאחרים שנאלצו אף הם להתפנות.

העסקים שלנו קרסו בתקופת הסגרים בקורונה לא הספקנו להתאושש והנה עוד מכה

רבים מבעלי העסקים בנתיבות ובאופקים מספרים, כי עדיין לא התאוששו מהסגרים בקורונה, וכבר נחתה עליהם המכה של מלחמת חרבות ברזל. הערים הפכו לערי רפאים, אנו נאלצים לשמור על הילדים המפוחדים בבית. אחד מבעלי העסקים אף סיפר, כי ילדיו נמצאים עם אשתו בבית וכאשר היא תולה כביסה הם משתרכים אחריה ופוחדים להגיע אפילו למקלחת כי הם פוחדים להיכנס לבד, בגלל הטילים והאזעקות. לאנשים אין חשק לקנות כלום, המבט שלהם באדמה והם רוכשים רק מוצרי מזון והיגיינה.

נתיבות לפני מספר ימים

תושבי אופקים ונתיבות אובדי עצות

למרות שתושבי הדרום עשויים מחומר חזק, והם כבר הוכיחו שהם יכולים לצמוח בקשיים הרבים והם פותחים את החנויות כמסר לחמאס והם בהפסדים עצומים, הם הולכים בראש גאה וזקוף. בעלי מסעדות ידועות בערים אופקים ונתיבות מספרים שלפני המלחמה הלקוחות עמדו בתור והיום המסעדות שוממות מאדם, אך הם מוכנים לספוג את ההפסדים והם מוכנים לעשות סדר אחת ולתמיד בכל המצב הבלתי נסבל הזה. לעומת זאת, מספרים תושבי נתיבות שאין תקציב וראש העיר שעושה ככל שביכולתו . עם כל התקפות הטילים, כאשר נתיבות נמצאת כ-9 ק"מ לערך מגבול עזה, נתיבות ואופקים, אינן מוגדרות כאזור עוטף עזה.

ובכל זאת אולי יש אור בקצה המנהרה..

ראש העירת נתיבות מר יחיאל זוהר, נפגש עם ועידת משרד הפנים על מנת לדון  במצב הכלכלי והביטחוני וייתכן מאוד שהגיע להשגות על מנת להגן על תושביו היקרים. בקרוב אולי בכל זאת גם התושבים של הערים  נתיבות ואופקים עוד יצליחו להעלות חיוך על הפנים ולצאת ממצב הקשה שפרץ בערי הדרום ובמיוחד בערים הקרובות לגבול עזה.

על פי "שימוש הוגן" המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ‘נתיבותי " מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: .netivoti2023@gmail.co.il

תגובות
אמירה אדמון
Author: אמירה אדמון

כתבת משפטית מתמחה בפלילים ובעלת השכלה משפטית.

אמירה אדמוןAuthor posts

Avatar for אמירה אדמון

כתבת משפטית מתמחה בפלילים ובעלת השכלה משפטית.

הערות מושבתות.