שטח העיר נתיבות יורחב ב-4,550 דונם חדשים לבנייה.

על פי התוכנית, שטח העיר נתיבות יורחב ב-4,550 דונם חדשים לבנייה. בשטחים אלה מתוכננות לקום 20 אלף יחידות דיור חדשות. לשם השוואה, כיום קיימות בנתיבות רק כ-10 אלף יחידות דיור. כלומר, מדובר ביותר מכפלים של היקף הדיור הקיים.

יחידות הדיור המתוכננות כוללות הן בנייני דירות רבי קומות והן בתים צמודי קרקע. לפחות 25% מהדירות יהיו קטנות. בנוסף למגורים, התוכנית כוללת גם שטחים נרחבים לתעסוקה, מסחר ושירותים ציבוריים שישרתו את אוכלוסיית העיר הגדלה.

בסך הכל מתוכננים כ-1.1 מיליון מ"ר של שטחים לתעשייה קלה, מלאכה, לוגיסטיקה ומסחר. שטחים אלה ימוקמו בעיקר בחלקה הדרומי של העיר המורחבת, בסמיך למסוף המטענים של הרכבת.

בנוסף לבנייה למגורים ותעסוקה, התוכנית כוללת הקמת תחנת רכבת נוספת, מרכז פנאי וספורט ושטחים פתוחים רחבי ידיים לאורך נחל חנון שישמשו את האוכלוסייה.

שטח השיפוט של העיר נתיבות יורחב משמעותית הן צפונה, מעבר לנחל חנון, והן דרומה, עד נחל שרשרת. גבולות העיר המורחבת יגיעו עד לציר 25 ממערב ויכללו שטחים נרחבים ממזרח לציר זה.

עם סיום מימוש התוכנית, אוכלוסיית נתיבות צפויה לגדול לכ-150 אלף תושבים, מה שיהפוך אותה לאחת הערים הגדולות בדרום הארץ.

החזון שעומד מאחורי התוכנית הוא להפוך את נתיבות לעיר מודרנית, מגוונת וקומפקטית, עם מגוון שימושי קרקע – מגורים, תעסוקה, מסחר ופנאי. זאת תוך שמירה על איכות הסביבה וראייה כוללת של צורכי האוכלוסייה.

על פי "שימוש הוגן" המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ‘נתיבותי " מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: .netivoti2023@gmail.co.il

תגובות

הערות מושבתות.