עיריית נתיבות מעדכנת ודואגת לתושביה בזמן אמת לאור המצב הכתבה המלאה

כל הארץ נמצאת כיום במצב לא פשוט כלל, עקב המלחמה שלא הייתה כמותה בכל 70 שנות היווסדה. הערים הרגישות  בעת במתקפה הנוראית מעזה, היו יישובי הדרום.

כל הארץ נמצאת כיום במצב לא פשוט כלל, עקב המלחמה שלא הייתה כמותה בכל 70שנות היווסדה. הערים הרגישות  בעת במתקפה הנוראית מעזה, היו יישובי הדרום. לעומת שאר הערים בארץ, עיריית  נתיבות, הייתה זו שפרסמה  דף פייסבוק רשמי אשר היווה את ערוץ הקשר הישיר בי בתושבים לבי הרשות, כאשר  התושבים לא צריכים לצאת מבתיהם והכול נעשה בלחיצת כפתור. קיימות הוראות מפיקוד העורף וחדשות בזמן אמת בכל הנוגע לנפילת טילים, הכת ציוד, מרחבים מוגנים ועוד.

בדף הפייסבוק לתושבים שהקימה עיריית נתיבות, תוכלו לקבל מידע על חטופים,  הוראות שונות בעת חירום למשל כאשר אתם נוהגים ברכב, וקיימת נפילת טילים ורסיסים , מה שגורם לסכנת התלקחות מטיל או רסיסי טילים. אחת הסכנות היא שברי הזכוכית וכן, חשיפה לרסיסים. בדף זה, התושבים לומדים להישמר על נפשם, באמצעות הוראות והסבר מדויק. העירייה אף מבצעת פעילות הפוגה לילדי נתיבות, מה שיסיח את דעתם מהמלחמה הקשה וכן, יתרום לקשרים מבורכים בין הילדים. בכל תאריך מסוים, ובאזורים השונים, מפרסמת עיריית נתיבות על הפעילויות, השעות והאזורים של המקלטים והמרחבים המוגנים, אשר בהם תתבצענה הפעילויות.

מיזם מבורך של עיריית נתיבות לחלוקת מזון וציוד לתושבי עוטף עזה.

ראש העיר של נתיבות, הפעיל מרכז תרומות לספקים, אשר תרמו כל מיני  סוגי ציוד כגון: מזון לתינוקות, חיתולים,תרופות, מוצרי היגיינה, ערכות משחק, ספרים, ציוד לקשישים ועוד. מתנדבים רבים נרתמו למיזם והמקום  פועל כמו מפעל. גם אנשים פרטיים מגיעים ברכבם הפרטי ותורמים ביגוד, מזון  בסיסי שחולק בהנחיית ראש עיר נתיבות. תושבי העיר הגיעו לסייע בחלוקה ושינוע המוצרים לעזרה למשפחות.

גם פסיכולוגים תושבי העיר, נרתמו למצב והם מאפשרים שיחות בזום, לילדים מגיל 6 ומטה אשר נמצאים בחרדות לאור נפילות הטילים והמצב החדש בכלל. למעשה העירייה נרתמה לסיוע בכל אזור נתיבות, כאשר ראש העיר מר יחיאל זוהר, יחד עם צוותי הביטחון דאג לחזק את מרכיבי ההגנה בשכונות המערביות בעיר. כמו כן, פגש מר זוהר תושבים וחיילים אשר הביעו את הערכתם לתפקוד העירייה בעת מלחמה. עוד צעד נבון נוסף, ביצעה העירייה מהלך חשוב שהוא שירות מהיר להנפקת אישורי נשיאת נשק ועל פי הקריטריונים הקבועים בחוק. לדוגמא, תושב נתיבות המתגורר מעל לשנה בעיר, זכאי יהיה לרישיון נשק.

מרכז הפצה בנתיבות : קרדיט מתוך פייסבוק עיריית נתיבות.

פינויי כלי רכב שניזוקו מנפילת טילים

לאחרונה, הסתים פינוי של כלי רכב אשר נפגעו כתוצאה מפגיעת טילים באזור נתיבות. העירייה מעניקה הוראות מפורטות כגון הכרה בנזק במחלקת מס רכוש, אשר נפתחה מחלקה מיוחדת לימי המלחמה במכללה האקדמית חמדת הדרום. המידע נגיש וניתן למצוא את היוזמות והמענה הדרוש לתושבי נתיבות. כמו כן, מתוכננת  כוננות עירונית באמצעות לוחמי צה"ל .

מדוע התרעם ראש העיר נתיבות על ראש הממשלה?

אחד מראשי העיר האהובים והוותיקים הוא לא ספק ראש העיר נתיבות, מר יחיאל זוהר, אשר מתייחס לתושבי העיר כאל בני משפחתו. למרות שראש העיר היה תומך נלהב של ביבי ושל מפלגת ליכוד, הוא זעם לנוכח העובדה, כי ממשלת ישראל, אינה כללה את נתיבות בהגדרה של  "ישובי עוטף עזה". בנוסף, זעם מר זוהר, שהמדינה יצאה בתכנית חירום כלכלת עקב המלחמה הנוכחית כאשר ניתנו מענקים ליישובי העוטף, למרבה הפלא, העיר נתיבות לא הייתה כלולה במענקים אלה. נתיבות, הייתה אף היא בכותרות בשבועות  האחרונים, בגין מטחי הטילים שספגה וחיי תושבי נתיבות הושבתו כליל. מר זוהר, כתב מכתב זועם לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא תוקף את התנהלות הממשלה וכן, ציין במכתבו  כי כנראה שהוא ייאלץ להסתייע  בתרומות, עד שממשלת נתניהו תכיר באחריותה ובחובתה כלפי העיר נתיבות. עיריית נתיבות כפי שהבנתם, עושה ככל שביכולתה להגן על תושביה הן מהפאן הביטחוני, הכלכלי  ורווחת התושבים ולכן הוא חש אחריות רבה להגנה על התושבים.

סרטון הסברה : קרדיט מתוך פייסבוק עיריית נתיבות.

על פי "שימוש הוגן" המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ‘נתיבותי " מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: netivoti2023@gmail.co

תגובות
אמירה אדמון
Author: אמירה אדמון

כתבת משפטית מתמחה בפלילים ובעלת השכלה משפטית.

אמירה אדמוןAuthor posts

Avatar for אמירה אדמון

כתבת משפטית מתמחה בפלילים ובעלת השכלה משפטית.

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *