מדוע נדחו הבחירות לעיריית נתיבות ומה תהיינה ההשלכות?

בשל הלחימה בשבועות האחרונים אשר התחילה באזור הדרום, ועדת הפנים של הכנסת, דנה  בתאריך 17.10.23 לגבי דחיית הבחירות לרשויות המקומיות. למעשה הדחייה עד להחלטה זו.

בשל הלחימה בשבועות האחרונים אשר התחילה באזור הדרום, ועדת הפנים של הכנסת, דנה  בתאריך 17.10.23 לגבי דחיית הבחירות לרשויות המקומיות. למעשה הדחייה עד להחלטה זו, תהיה בעוד כשלושה חודשים והבחירות צפויות להתבצע בתאריך 30.1.2024. הצעה זו, עבר בקריאה ראשונה,  שנייה ושלישית  בכנסת. ההשלכות הן שמועמדים חדשים לא יוכלו להגיש את מועמדותם. חשוב לציין, כי במידה והמלחמה תימשך, הדחייה תהיה לשנה.

המשימה המרכזית – לטפל במשבר הלאומי ולטפל בתושבי הדרום

ראשי הרשויות בעוטף עזה זעמו, היות וכולם עסוקים בכל הקשור למלחמה בישראל שלא ספגה מכה כזאת כל שנות קיומה, למרות שעברה הרבה מלחמות. ראשי העיריות  בדרום, מסייעים לחושבים, יתומים שאיבדו את הוריהם, הורים שכולים וקוברים רבים מתושביהם. כרגע ציינו רוב ראשי העיריות בדרום:" אנו כולנו בוחרים רק בחיים." הדחייה כמובן תתבצע בכל הרשויות המקומיות בארץ ורובם דורשים דחייה למשך שנה. למעשה, הרשויות המקומיות מחזיקות  בעורף ודחיית מועד הבחירות מהווה את צו השעה.

מה עוד הבטיח יו"ר ועדת הפנים של הכנסת לגבי הבחירות לרשויות המקומיות?

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ אשר ציין, כי הועדה תתייחס לכל השלכות שכרוכות בדחיית הבחירות לרשויות המקומיות בארץ והועדה תוודא, כי המועמדים לבחירות לא ייפגעו. עוד הבטיח יו"ר הועדה, כי היא תעשה כמיטב יכולתה להגיע להסכמות כך שיתבצע הליך בחידות דמוקרטי לרשויות.

על פי "שימוש הוגן" המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ‘נתיבותי " מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: netivoti2023@gmail.co.il

תגובות
אמירה אדמון
Author: אמירה אדמון

כתבת משפטית מתמחה בפלילים ובעלת השכלה משפטית.

אמירה אדמוןAuthor posts

Avatar for אמירה אדמון

כתבת משפטית מתמחה בפלילים ובעלת השכלה משפטית.

הערות מושבתות.