המפלגה שהפתיעה את סקר אתר נתיבותי / מאת אמירה אדמון

עד לפני מספר חודשים, כאשר מערכת הבחירות התחילה, הבכירים המקומיים צפו כבר אז, כי רק 4 מפלגות ירוצו לבחירות. אך למרבה ההפתעה, עברו מספר ימים ומסתבר כי מפלגת "אחי" חיה ובועטת, היות והמפלגה החרדית, צברה קהל רב והיא למעשה העמידה את  שי עמר בראש רשימה עצמאית מטעם המוסדות של כבוד הרב אברג'יל, המוקירים את ראש העיר מר יחיאל זוהר.

הפתעת הסקר מהו "האני מאמין" של מפלגת אחי ומדוע היא צוברת תאוצה בבחירות הקרובות למועצה?

מפלגת אחי, הינה מפלגה חרדית בראשות שי עמר מחצרו של הרב אחידה אברג'יל, בנו של הרב זצ"ל יורם אברג'יל שהיה איש רב פעלים,  וכיהן בהנהגת המוסדות קול רינה  כאמור ובראיון שנתן ראש המפלגה מר  שי עמר  למערכת "סוגרים שבוע" ציין, כי  מפלגתו תתמקד יותר במתן שירות לתושבים, יותר חינוך  וכן, הוא אף יתמקד בשיפור תחום הרווחה. המפלגה דוגלת בערבות הדדית, השקעה בבני הנוער בנתיבות ויותר מנהיגות.  למעשה המפלגה תגדיל את כוחם של  התושבים המסורתיים בנתיבות.

מה הצפי לבחירות בנתיבות והאם ניתן לצפות להפתעות?

לפי סקר אתר נתיבותי בין תושבי העיר נתיבות וכן, הסקר התחיל ביום חמישי שעבר  ויסתיים היום, יום ראשון בשעה 14:00,אך לפי מספר המצביעים (697 במספר) המידע שמגיע כרגע הוא על סמך קבוצות  הוואטס אפ וקבוצות הפייסבוק של אתר האינטרנט נתיבותי. נראה כי לראשות העיר נתיבות ייבחר יחיאל זוהר המכהן מזה 34 שנים ברציפות.  כרגע, הסקר מראה, כי לרשות העיר, מוביל מר יחיאל זוהר ב- 66.7 ואילו המועמד השני לרשות העיר, מר טל אדרי ב-33.3.תושבי נתיבות אוהבים את המוכר והאהוב ולכן כנראה לא יתפשרו על  ראש עיר חדש,  במיוחד לאחר שכל כך הרבה שנים מר יחיאל זוהר הוכיח את עצמו כראש עיר מסור ואכפתי כלפי תושבי נתיבות.

מה קורה בבחירות לרשות נתיבות עם המפלגות הארציות?

אחת מהסוגיות המעניינות לגבי הבחירות המקומיות בנתיבות היא, מידת הזיקה שבן הרשימות המקומיות ובין המפלגות הארציות(מפלגת האם בבחירות המקומיות). בנתיבות, בבחירות הקודמות, רוב התושבים בחרו  בפתק נוסף שהוא "מח"ל" המשויכת כמובן לליכוד. בבחירות החדשות לראשות העיר נתיבות, מח"ל שומרת על כוחה.
גם מפלגה טב – הציונות הדתית מקבלת 11.7% אחוז מתוצאות סקר נתיבותי .
מפלגת כך מקבלת 11.1% אחוז מתוצאות סקר נתיבותי.

 ההשפעה על הבחירות בנתיבות בצל מלחמת חרבות ברזל

אנו עדיין בימים של מלחמה ונתיבות נמצאת באזור רגיש בדרום, אך יחד עם זאת למרות כל הבלבול הגדול והדאגה לחיילים וחיילי מילואים המשרתים באזור עזה, תושבי העיר יבחרו  וייקוו כי הבחירות לראשות העיר הבאות עלינו לטובה, יגרמו לשגשוג ודאגה לרווחת התושבים.

ביום רביעי בבוקר נקבל את תוצאות האמת ונערוך השוואה.

  • חשוב לציין שסקר זה לא ממומן על ידי שום גורם.
  • על פי "שימוש הוגן" המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ‘נתיבותי " מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: .netivoti2023@gmail.co.il
תגובות
אמירה אדמון
Author: אמירה אדמון

כתבת משפטית מתמחה בפלילים ובעלת השכלה משפטית.

אמירה אדמוןAuthor posts

Avatar for אמירה אדמון

כתבת משפטית מתמחה בפלילים ובעלת השכלה משפטית.

הערות מושבתות.