הממשלה מפקירה את תושבי נתיבות

תושבי נתיבות זועמים בצדק כאשר הם טוענים, כי ממשלת ישראל הפקירה אותם. נתיבות למרות כל הפגיעות שספגה בנפש, בגוף וברכוש, אינה מוכרת כאזור עוטף עזה, ואילו מושב תקומה שלא ספג אף פגיעה וממוקם סמוך לנתיבות, כן מוכר כיישוב עוטף עזה – הנתונים והכתבה לפניכם.

תושבי נתיבות זועמים ובצדק, כאשר שמעו על החלטת ממשלת ישראל, שלא לכלול את נתיבות כיישוב עוטף עזה. כידוע, היישובים סביב נתיבות, כולל שדרות ועד לאשקלון, מוגדרים כאזור עוטף עזה. העובדה היא, שמספר יישובים פונו וכל אזור העוטף, עד לנתיבות, הם למעשה שטח צבאי סגור ללחימה. מה שעוד יותר תמוה הוא, ששכונת נווה שרון בנתיבות נמצאת ממש מול מושב תקומה .


האם הממשלה נוטה לצ'פר יישובים בעלי צביון דתי על פני ערים ויישובם בעלי צביון חילוני או מעורב?

על פי הנתונים, על פניו משנת 2015-2019, זינק  תקציב משרד החינוך לתלמידי תיכון דתי ב- 40%, התקציב לתלמיד ערבי זינק – 36% ואילו התקציב של תלמיד יהודי-חילוני זינק  ל-27%. עוד נתון מעניין הוא שאוכלוסיית נתיבות לפי נתוני הלמ"ס מונה  נכון לשנת 2023 47,863 תושבים ואילו ביישוב תקומה האוכלוסייה מונה נכון לשנה הנוכחית, כ-2,000 תושבים בלבד.  בל נשכח עוד נתון חזק, שנתיבות כאשר הקמה בשנת 1956, נקרה בשם "עזתה", עד ששונתה לשם "נתיבות" בשנת 1957, בשל הקרבה שלה לעזה.

הוראות פיקוד העורף מוכיחות כי נתיבות היא חלק בלתי נפרד מיישובי עוטף עזה

תושבי נתיבות מעידים, כי פיקוד העורף נתן הוראות כי הם יכולים לצאת לעבוד, רק במידה וקיים מרחב מוגן, אך מצד שני, הם מעידים כי הם צריכים להסתגר בביתם, היות ובנתיבות עדיין קיימת סכנת מחבלים. בנוסף, כל היישובים המוגדרים כעוטף עזה, זכאים למענקים ותווי קניה וזכאויות נוספות, ונתיבות איננה כלולה כזכאית!

המחדל אשר קומם ובצדק את ראש כעיריית נתיבות

בשל כל הנתונים הללו, הגבורה של תושבי נתיבות, ההירתמות לסייע לתושבים ולחיילים, ראש עיריית נתיבות התקומם וזעם, ושלח מכתב קשה, לראש הממשלה נתניהו כאשר הוא מגולל את העובדות  ודורש מראש הממשלה, להכיר בנתיבות כיישוב עוטף עזה.למעשה הדרת חלק מהיישובים שנפגעו מקוממת וכאשר נשאלו השאלות הנכונות והנדרשות, ניכר, כי לפי החלטת הממשלה, לא נכתב מה המקור התקציבי למימון פעילות המינהלת כך ששר האוצר, לפי ההחלטה יצטרך להציג לממשלה עד לתאריך ב-9 לנובמבר את מקור התקציב  למימון פעילות המינהל. תושבי נתיבות לקחו את המושכות לידיהם ופרסמו עצומה להכרת העיר נתיבות כיישוב עוטף עזה וכן היום, יום ראשון 29.10.23, יוזמן ראש עיריית נתבות מר זהר, לפגישה באוצר כתגובה למכתבו מה שנותר זה להחזיק אצבעות ולקוות.

על פי "שימוש הוגן" המעוגן בסעיף 19 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007. מערכת ‘נתיבותי " מכבדת זכויות יוצרים ועושה כל מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המועברים אלינו, לעיתים תוך כדי התרחשות חדשותית. אם זיהיתם בכתבות או הידיעות צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות למערכת ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: netivoti2023@gmail.co

תגובות
אמירה אדמון
Author: אמירה אדמון

כתבת משפטית מתמחה בפלילים ובעלת השכלה משפטית.

אמירה אדמוןAuthor posts

Avatar for אמירה אדמון

כתבת משפטית מתמחה בפלילים ובעלת השכלה משפטית.

הערות מושבתות.